Wednesday 23 September 2015

Riders on the Storm

Midden tussen de Maze Runner films (ik heb de tweede nog niet gezien, misschien dit weekend...hoop ik) het boek van de Maze Runner en The Scorch Trials viel mijn oog op Goodreads ineens op The Diviners serie van Libba Bray. Dezelfde schrijfster als de Gemma Doyle serie.
The Diviners is een "young adult fantasy" boek dat zich afspeelt in het New York van 1926....ja ja dat zijn dingen waar ik enthousiast over kan worden.
Het gaat over een aantal jonge mensen, de zogeheten Diviners, mensen met speciale gaven, met als hoofdpersoon Evie O'Neill.
Evie is een echte flapper die door haar ouders na een schandaal naar haar oom in New York gestuurd wordt.
Daar krijgt ze te maken met oude en nieuwe vriendschappen, feestjes, een enge bovennatuurlijke seriemoordenaar, een cult en met de liefde.
Het resultaat is een bijzonder sfeervol maar ook een griezelig boek die je niet moet lezen of luisteren als je alleen thuis bent. Zeker niet in de avond en als alle lichten uit zijn..brrr.

 luister hier naar mijn fanmix (8tracks)

No comments:

Post a Comment