Thursday 23 April 2015

The Avengers: Age of Ultron

Ik heb het al eens eerder vermeld maar ik zal ik het nu nog maar eens doen...
Ik hou er niet van dat de meeste leuke (blockbuster) films die tegenwoordig in de bios draaien in 3d zijn.
Hoewel ik er niet zoveel problemen mee heb als een vriendinnetje die blind is aan één oog (waardoor 3d gewoon niet werkt, probeer maar eens één oog dicht te doen dan zul je zien dat de diepte verdwijnt) en mijn andere vriendinnetje die epilepsie heeft, krijg ik persoonlijk van 3d "alleen maar" hoofdpijn en is het nogal vermoeiend vanwege de vele prikkels die op me af komen. Daar komt ook nog eens bij dat ik een brildrager ben en het gewoon ook super oncomfortabel is om met twee brillen op je neus te zitten.
Helaas draait de nieuwste Marvel film, The Avengers: Age of Ultron niet in 2d dus zit er als fan en volger van Agents of S.H.I.E.L.D. niets anders op dan toe te geven en met voldoende drinken en een doos Paracetamol naar de bioscoop te togen.

De brillen die we al eerder voor Star Trek: Into Darkness hadden gekocht waren ook geschikt voor deze voorstelling dus konden we die gewoon hergebruiken en konden we zo twee euro besparen. Helaas betekend "voldoende drinken" ook een volle blaas op een ongelegen moment en omdat er in Pathé de Munt geen pauzes zijn moest ik een stukje film missen toen ik razendsnel naar boven en weer terug moest rennen om een plas te doen.

De film zelf was erg leuk, ik weet niet zo goed hoe ik 'm kan beschrijven zonder spoilers maar ik ga het toch proberen.
Het was waarschijnlijk moeilijk om de eerste Avengers film te evenaren en daarom denk ik dat Joss Whedon er voor heeft gekozen de karakters, de "mensen"  achter de Avengers wat meer uit te diepen. Hierdoor ontstaat er meer binding tussen de toeschouwer en de karakters en als fervente Buffy fan weet ik als geen ander hoe "gemeen" Joss Whedon kan zijn dus was ik de hele tijd bang dat een lid van het team er aan zou gaan.

"The Big Bad", om maar even in Buffy sferen te blijven, wordt vertolkt door James Spader, van wie ik al hou sinds White Palace.  Die zowel fysiek (Gollem style) als met zijn prachtige fluwelen stem aan robot Ultron diepte geeft zoals alleen James Spader dat kan ♥
Daarnaast maken we kennis (voor wie de comics niet kennen of voor wie Captain America: The Winter Soldier niet helemaal uit heeft gezien) met een aantal nieuwe coole karakters, zijn er grootse gevechten, stoere stunts en lekker veel explosies en lazers en er is zelfs af en toe een beetje romantiek...een beetje vreemde "Heb ik soms iets gemist?" romance maar toch dankzij hoe het uiteindelijk is aangepakt zeker niet onaangenaam.
En natuurlijk zoals altijd de cameo van "Stan the man" 


Al met al was deze film toch best wel de moeite waard. 






No comments:

Post a Comment