Saturday 14 March 2015

Tony Rome (1967)

Tijdens het maken van mijn The Man from U.N.C.L.E., The Groovy Bean Affair mixtape voor 8tracks kwam ik de de soundtrack voor Lady in Cement tegen van Hugo Montenegro
Ik was natuurlijk meteen enthousiast over kijken naar deze film met Frank Sinatra
Dit is een vervolg film en omdat ik het liefst alles in de juiste volgorde zie moest ik van mezelf eerst de eerst film Tony Rome zien en was aangenaam verrast.
In deze groovy neo-noir speelt Frank Sinatra het titelkarakter, Tony Rome, een  supercoole privé detective in Miami met een gokverslaving.
Niet meteen wat je verwacht als je aan een held denkt maar uiteindelijk toch sympathiek blijkt omdat hoewel hij een flink aantal slechte gewoonten (afgezien van het gokken) zijn hart op de juiste plaats heeft .
Het plot is dat een beetje verwarrend maar door het solide  spel van Frank Sinatra en een  grappige momenten is deze film een vreugde om naar te kijken.
Frank Sinatra is hoewel hij hier al wat ouder is nog steeds een viriele sexy man en het is volledig geloofwaardig dat hij nog steeds een babe zoals Jill St. John, die op dat moment ongeveer even oud als zijn dochter Nancy was,  aan de haak kon slaan.

No comments:

Post a Comment