Monday 2 December 2013

Terug naar een oude liefde + muziekjes

Photoshop :)
Vroeger (uhm 7 jaar geleden :p) kon ik dagen en dan uuuuren doorbrengen met het programma Photoshop en ik kon daar ook vrij gelukkig van zijn maar sinds een paar jaar is dit een beetje verwaterd. Op mijn Tumblr postte ik nog wel eens het één of ander maar mijn laatste serieuze "graphic" is ook alweer een half jaar oud.
Maar gisteren heb ik de vlam weer aangewakkerd en heb ik een mooie legale Photoshop op de Mac van mijn lief mogen installeren en het klooien ging, al zeg ik het zelf, best lekker.
De enige aanmerking die ik op mijn klooisel heb is dat ik merk dat er weer een vaste vorm in zit van 3 lagen op elkaar. Ik hoop dat met vaker achter het programma te kruipen ik hier los van zal komen en dat er meer dynamiek in zal komen.


Maar al met al ben ik niet ontevreden.

Dit is meteen ook een "hoesje" voor een muziekmix die ik heb gemaakt voor op 8tracks 
Mixen maken is een kunde op zich en ik moet ook hiermee nog wat oefenen, de kunst is om een verhaal te vertellen met de keuze en volgorde van je liedjes. 
Ik heb voor mijn eerste mix gekozen voor een makkelijk thema, vintage kerst liedjes. 

it's beginning to look a lot like christmas 

Bing Crosby - It's Beginning To Look A Lot Like Christmas
Burl Ives - A Holly Jolly Christmas
Johnny Mathis - Do You Hear What I Hear
Frank Sinatra - The Christmas Waltz
The Drifters - White Christmas
Arthur Fiedler & The Boston Pops Orchestra - Sleigh Ride
Doris Day - Winter Wonderland
Dean Martin - Rudolph The Red Nosed Reindeer
Darlene Love - Marshmallow World
Spike Jones ( And His City Slickers) - All I Want For Christmas Is My Two Front Teeth
Gayla Peevey - I Want A Hippopotamus For Christmas
Brenda Lee - Rockin' Around The Christmas Tree
Jimmy Durante - Frosty The Snowman
Judy Garland - Have Yourself A Merry Little Christmas
Nat King Cole – The Christmas Song (Merry Christmas To You)

luister hier (8tracks)

 
 






No comments:

Post a Comment